Dynamics 365

Markten veranderen en dus ook kennis van Dynamics CRM systemen.
In de afgelopen jaren zijn de toepassingen van SAAS oplossingen sterk toegenomen en wordt
Dynamics CRM hoofdzakelijk in de Cloud aangeboden, met als gevolg dat ook
de randvoorwaarden sterk veranderd zijn. Was voorheen maatwerk een kwestie van programmeren
in C#.net, Plug-ins bouwen, Scripttechnieken en andere kostbare technische trajecten gericht
op intern gebruik van CRM, nu zie je steeds meer het gebruik van mobiele toepassingen zoals met Smartphones en Tablets.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat maatwerk in de klassieke vorm vervangen wordt door
power Apps. Bedrijven en organisaties hebben allemaal hun eigen aanpak en verzameling
van diverse applicaties, alleen waar vroeger veel programmeerkennis nodig was,
kunnen nu prachtige oplossingen gebouwd worden met behulp van Power Platform.
Modelgestuurde oplossingen, maar ook steeds meer Canvas gerichte oplossingen binnen
de Azure omgevingen. Dus ook logisch dat ik mij in de laatste maanden sterk verdiept heb
in Azure toepassingen, Power Apps, Power BI en gebruik van Office 365.

Met mijn commerciële- bedrijfskundige achtergrond zie ik steeds meer mogelijkheden voor externe
mobiele bedrijfsprocessen zoals urenregistratie systemen, aansturen en registratie van en door onderhoudsmedewerkers,
snel overdacht van kennis zonder eerst de kantooromgeving te raadplegen,
Apps voor opmeters en werkvoorbereiders die ter plekke rechtstreeks informatie kunnen opslaan en uitwisselen, etc.

Waren we voorheen als ontwikkelaars dagenlang bezig om oplossingen te bouwen, nu praten we over uren.
Met behulp van DevOps en Azure toepassingen kan er prima Agile en dynamisch in Teams gewerkt worden en
zijn de doorlooptijden sterk verkort. Door de huidige omstandigheden heb ik mijn tijd zeer nuttig kunnen maken door veel kennis te verzamelen
omtrent Power Apps, Dynamics 365, Office 365, DevOps, Azure, etc.